خانه » آن سوی خبر » هشدار مجدد یکی از نمایندگان خامنه‌ای درباره‌ی تصرف مجلس خبرگان

هشدار مجدد یکی از نمایندگان خامنه‌ای درباره‌ی تصرف مجلس خبرگان

fdg25

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و نیز مجلس خبرگان، محافظه‌کاران بر شدت حملات خود افزوده و در این خصوص مرتب هشدار می‌دهند. پس از اینکه چند روز قبل احمد جنتی دبیر پرقدرت شورای نگهبان هشدار داد که عده‌ای به‌دنبال «تصرف» مجلس خبرگان هستند، و نیز یک روز پس از آنکه چند چهره‌ی اصلاح‌طلب اعلام کردند که پیروز آتی مجالس خبرگان و شورا هستند، این بار نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج هم به کسانی که دنبال «طراحی ویژه» برای انتخابات مجلس خبرگان هستند هشدار داد.


محمدرضا تویسرکانی٬ نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج به کسانی که دنبال «طراحی ویژه» برای انتخابات مجلس خبرگان هستند هشدار داد و گفت: «مردم» اجازه چنین کاری به آن‌ها نخواهند داد.
به گزارش خبرگزاری «بسیج» آقای تویسرکانی گفت: «کسانی که به دنبال طراحی‌های ویژه برای انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری هستند، بدانند که ملت هوشیار و بصیر هستند.»
این روحانی اضافه کرده «مردم اجازه دخالت به صاحبان قدرت و ثروت را در انتخابات مجلس به هیچ و حزب و گروهی نخواهند داد.»
تویسرکانی همچنین درباره مجلس خبرگان نیز گفته این مجلس «محل اجتماع مجتهدین ولایی و انقلابی است که با همه وجود از ولایت مطلقه فقیه دفاع علمی و منطقی می‌کنند.»
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج همچنین خبرگان ر رهبری را مانع «قرائت‌های منحرفانه»، «لیبرالی» و «غرب زده» از اندیشه‌های روح‌الله خمینی معرفی کرده است.

هشدار نماینده ولی فقیه در بسیج درباره‌ی «تصرف» مجلس خبرگان در حالی است که دهم فروردین ماه نیز احمد جنتی٬ دبیر شورای نگهبان نسبت به تلاش عده‌ای برای «تصرف» مجلس خبرگان رهبری هشدار داده بود.
جنتی گفته «در حال حاضر عده‌ای می‌خواهند با نفوذ به مجلس خبرگان این سنگر را فتح کنند وظیفه شورای نگهبان سنگین‌تر می‌شود.»

در همین راستا اما اصلاح‌طلبان می‌گویند که پیروز انتخابات آتی مجلس هستند.
روز سه‌شنبه در همین رابطه محمدرضا خاتمی٬ از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اصلاح‌طلبان پیروز خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ محمدرضا خاتمی٬ نایب رییس دوره ششم مجلس با تاکید بر پیروزی اصلاح‌طلبان در دهمین دوره انتخابات مجلس٬ گفته بود که «اصلاح‌طلبان باید دور هم بنشینند و با تشکیل جلسه در این باره به نتیجه برسند.»
همچنین عبدالواحد موسوی لاری٬ از اعضای ارشد اصلاح‌طلبان نیز در اظهارات جداگانه‌ای گفته‌ بود که مجلس آینده برای اصلاح‌طلبان است.

حامیان علی خامنه‌ای٬ اکبر هاشمی رفسنجانی٬ علی‌اکبر ناطق نوری و حسن روحانی را سه راس مثلثی می‌دانند که برای تغییر ترکیب مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی برنامه دارند. محافظه‌کاران تندرو می‌گویند هاشمی با همکاری دولت حسن روحانی تلاش‌ها برای «تصرف» مجلس خبرگان رهبری را از قم و جلب نظر مراجع تقلید قم آغاز کرده‌ است. آنها همچنین می‌گویند پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، بیم آن می‌رود که همچون سال ۱۳۷۸، مجلس شورای اسلامی به‌دست اصلاح‌طلبان بیفتد و تجربه‌ی مجلس ششم تکرار شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*