خانه » آن سوی خبر » ضرب و شتم بی‌‌سابقه زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین

ضرب و شتم بی‌‌سابقه زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین

EVIN-BANDE-350

سایت «کلمه» نزدیک به میرحسین موسوی خبر داده است که بیش از ۱۰۰ نفر از ماموران زندان اوین زندانیان بند ۳۵۰ این زندان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. براساس این خبر بیش از ۳۰ زندانی مجروح و حداقل ۴ زندانی به بیمارستان منتقل شده‌اند. در همین حال، غلامحسین اسماعیلی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی، هر گونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین توسط ماموران و زندانبانان را تکذیب کرده است.


مخالفان در ایران خبر دادند که ماموران و زندانبانان اوین اقدام به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ کرده‌اند که در پی آن، شماری از آنها دچار جراحت شده و به مراکز درمانی بیرون از زندان منتقل شده‌اند.
سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران مخالفان در ایران، در گزارشی از این درگیری، خشونت زندانبانان را «بی‌سابقه» توصیف کرده است.
این سایت، ماموران مهاجم به بند ۳۵۰ زندان اوین را «عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها» معرفی کرده و نوشته است که «تهاجم امروز در پی اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پیوست و بیش از پنج ساعت به طول انجامید. ماموران از کلیه عملیات خود فیلم و عکس تهیه کرده‌اند».
به نوشته کلمه، «شدت برخورد و خونریزی در بند ۳۵۰ به حدی بود که در هنگام انتقال زندانیان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، مینی بوس حامل آن‌ها خونین شد. همچنین محوطه هواخوری این بند نیز به خون زندانیان آغشته شد».

در همین راستا مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل زندانی تایید کرده است که این درگیری رخ داده است.
وی اظهار داشت: «متاسفانه این خبر صحت دارد و امروز حدود ۱۰۰ نفر از مامورین ضدشورش به بهانه بازرسی بند ۳۵۰ وارد زندان شدند و خیلی وحشیانه به زندانیان حمله ور شدند، آن‌ها را ضرب و شتم کردند و تا جایی که من خبر دارم سر آقای امینی را شکستند و سه تا از دنده‌های دکتر اسماعیل برزگری را خرد کردند».
خانم سلطانی افزود: «آقای عماد بهاور و غلامرضا خسروی نیز مورد تهاجم قرار گرفتند و زخمی شدند، و حدود ۳۰ نفر از زندانیان از جمله پدرم را به انفرادی زندان اوین انتقال داده‌اند».

در همین حال رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با تکذیب هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰زندان اوین، مدعی شد: «نباید به اخبار ضد انقلاب‌ها توجه کرد و ما به فرافکنی و شایعه سازی هم کاری نداریم.»
غلامحسین اسماعیلی این سخنان را در گفتگو با ایلنا عنوان داشته و منظور وی از اخبار ضد انقلاب، خبری است که وب سایت کلمه منتشر کرده است.
وی افزوده که براساس آیین نامه سازمان زندان‌ها ماهانه یک بار بازرسی نوبه‌ای انجام می‌شود که امروز این بازرسی انجام شد.
این مقام ارشد قوه قضائیه خبر «کلمه» مبنی بر اینکه در درگیری امروز برخی از زندانیان به شدت مصدوم شده اند را تکذیب کرده و گفته است: بنا نداریم که به ادعاهای سایت‌های معارض که دروغ پراکنی علیه نظام می‌کنند پاسخگو باشیم.

جراحت سر و صورت، پارگی عروق، شکستگی سر، دنده های قفسه سینه، انگشتان دست و پا، کوفتگی و تورم ناشی از ضربه باتوم از جمله مهمترین آسیب ها و جراحاتی بوده است که براساس گزارش «کلمه» زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد آن بوده‌اند. به گزارش این وب‌سایت منتقد حکومت که می‌گوید عواملی را در زندان دارد، تهاجم خونین به بند ۳۵۰ اوین در روز پنج شنبه در نوع خود طی دو دهه گذشته بی سابقه بوده است. براین اساس طی سال‌های گذشته هیچ‌گاه سابقه نداشته است که ماموران با حضور در یک بند عمومی که ده‌ها تن از زندانیان سیاسی در آن نگهداری می‌شوند، اقدام به ضرب و جرح منجر به خونریزی کرده باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*