خانه » سر تیتر خبرها » سیف: سه قسط توافق ژنو دریافت کردیم، دو قسط دیگر در راه است

سیف: سه قسط توافق ژنو دریافت کردیم، دو قسط دیگر در راه است

100863912169

پول رسید، نگران نباشید

رییس کل بانک مرکزی گفت: تا کنون سه قسط از ۸ قسط توافق ژنو به مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار دریافت شده و دو قسط چهارم و پنجم نیز در راه است.
ولی الله سیف در گفتگو با «ایسنا»، در خصوص وضعیت بازگشت دارایی های ایران و منابع مربوط به تفاهمات ژنو، افزود: «تاکنون با بهره‌گیری از سه بانک ژاپنی و یک بانک سوییسی سه میلیارد دلار از منابع موجود در بانک مرکزی ژاپن به حساب بانک های ایرانی غیر تحریمی نزد بانک های مذکور منتقل شده است.»
رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: بر اساس تفاهم ژنو بانک مرکزی مجاز است از منابع حاصل صادرات نفت به صورت نا محدود برای واردات کالاهای اساسی و دارو به منظور واردات کالاهای مورد نیاز اقدام کنند.

سیف تصریح کرد: از محل ۴.۲ میلیارد دلار تا به حال سه قسط سررسید و به حساب های بانک مرکزی واریز شده که یک قسط در بانک سوییسی BCP و دو قسط دوم و سوم به بانک مسقط منتقل شده است.
رییس کل بانک مرکزی گفت: این مبالغ بر اساس اولویت های مصرف واردات کالاهای مورد نظر و همچنین تامین طلا و اسکناس مورد نیاز در داخل کشور خواهد رسید.
وی درباره دریافت قسط های چهارم و پنجم نیز گفت:پس از اتخاذ تصمیم در رابطه با بانک گیرنده حواله در مورد مقصد حواله نسبت به دریافت اقساط چهارم و پنجم بزودی اقدام می‌شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*