خانه » آن سوی خبر » انتقاد روسیه از آمریکا برای ندادن ویزا به ابوطالبی

انتقاد روسیه از آمریکا برای ندادن ویزا به ابوطالبی

naft-va-kh

وزارت خارجه روسیه ازآمریکا به علت ندادن ویزا به حمید ابوطالبی، برای نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری های روسیه، وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای اقدام آمریکا را «نادیده گرفتن تعهداتش به عنوان میزبان مقر سازمان ملل و به منزله فشارسیاسی بر یک دولت عضو این سازمان» دانسته است.


در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که کشورش درباره موضوع صدور روادید برای حمید ابوطالبی با ایران گفتگو کرده است.
ماری هارف‌، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره نتیجه جلسه کمیته دولت میزبان در خصوص ماجرای روادید حمید ابوطالبی گفت: «من هیچ پیش بینی از نتیجه این جلسه و اینکه خروجی آن چه خواهد بود، ندارم. آنها می توانند درباره فرآیند خود و اینکه چگونه به پیش بروند می توانند صحبت کنند. ما الزامات کشور میزبان را جدی می‌گیریم. مواردی مثل این بسیار نادر هستند. ما خوشحال خواهیم شد که درباره دلایل عدم صدور روادید به ابوطالبی با سازمان ملل گفتگو کنیم. ما همچنین با ایرانی‌ها هم (گفتگو) داشتیم. من نمی خواهم درباره فراینده آنها صحبت کنم.»
هارف ادامه داد: من نمی‌دانم که انگیزه ایرانی‌ها از معرفی ابوطالبی چه بوده است و نمی خواهم آن را حدس بزنم. ما می خواهیم که از این موضوع عبور کنیم. موضع ما مشخص است و ما گفته ایم که به ابوطالبی روادید نخواهیم داد. بهتر است که ایرانی‌‌ها هم از این موضوع عبور کنند.
آمریکا می گوید حمید ابوطالبی در گروگانگیری اعضای سفارتش در تهران در سال ۵۸ دست داشته و از آنجائی که مردم آمریکا نسبت به آن ماجرا بسیار حساس هستند، نمی تواند به او ویزا بدهد.
ایران خواستار مداخله سازمان ملل در این مورد شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*