خانه » آن سوی خبر » افشای جزییاتی از مذاکره ایران با آمریکا‌ پیش از انتخابات ریاست جمهوری

افشای جزییاتی از مذاکره ایران با آمریکا‌ پیش از انتخابات ریاست جمهوری

وب‌سایت «ایران هسته‌ای» وابسته به مجتمع رسانه‌ای «اطلس» که زیر نظر سپاه فعالیت می‌کند جزییات تازه‌ای از مذاکرات میان ایران‌ ‌و آمریکا منتشر کرده است. به‌نظر می‌رسد افشای این اطلاعات در راستای ضربه‌زدن به حسن روحانی باشد. سپاه یکی از قدرت‌های اقتصادی ایران است که با روی کار آمدن روحانی، برخی از منافع خود را از دست داده است.

0-KHAMENEI.IR25
وب‌سایت «ایران هسته‌ای» به نقل از یک «منبع آگاه» نوشته ایران و آمریکا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ در مسقط پایتخت عمان «سه مذاکره پنهانی» داشته‌اند.
آن‌طور که این منبع آگاه گفته علی خامنه‌ای برای آغاز این مذاکرات «چهار شرط» داشته که یکی از آن‌ها محدود شدن مذاکرات به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی بوده است.
به گفته این منبع دو شرط دیگر آقای خامنه‌ای در این مذاکرات «دخالت نداشتن وزارت امور خارجه و نتایج ملموس زود‌هنگام» بوده است.
این منبع همچنین خبر داده سیاستگذاری درباره این مذاکرات در یک «کمیته سه نفره شامل شش تن از مسئولین ارشد دولت وقت» انجام می‌شده٬ اما محمود احمدی‌نژاد نقش چندانی در آن نداشته است.
این سایت همچنین مدعی شده آمریکا در این مذاکران به صورت مکتوب حق غنی‌سازی اورانیوم را پذیرفته بود٬ اما پس از «عجله» و «سازش‌کاری» دولت روحانی «چیزی که قبلا پذیرفته بود را پس گرفت.» این سایت نزدیک به سپاه نوشته جیک سالیوان٬ مشاور جو بایدن و بیل برنز قائم مقام وزارت خارجه در این مذاکرات شرکت داشته‌اند.
سایت «ایران هسته‌ای» در گزارشی دیگر مدعی دست‌بابی به جزییات تازه‌ای از مذاکراه مقام‌های دولتی و معتمدان محلی با گروه «جیش‌العدل» برای آزادی مرزبانان ایرانی شده است.


این سایت نوشته «شواهد قابل تامل نشان می‌دهد آزاد سازی چهار مرزبانان با هدف تقویت جریان نزدیک به عربستان و گروه تکمیل کننده پازل غرب در جنوب شرق کشور صورت گرفته است.»
«ایران هسته‌ای» افزوده مولوی عبد‌الحمید در مذاکره با «جیش‌العدل» به رهبران این گروه از سوی دولت روحانی وعده‌هایی مبنی بر فراهم کردن زمینه فعالیت آزادانه اهل سنت در ایران داده است.
این سایت وابسته به سپاه اعلام کرده در آینده جزییات بیشتری از این مذاکرات را منتشر خواهد کرد.
مقام‌های دولتی تاکنون به گزارش‌های این سایت هیچ واکنشی نشان نداده و آن را تائید یا تکذیب نکرده‌اند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، دبیر ستاد مبارزه با فساد است. وی قرار است هفته‌ی آینده گزارشی از فساد دستگاه‌های حکومت را ارائه دهد. کارشناسان می‌گویند سپاه پاسداران ایران که در تخلفات اقتصادی بسیاری نقش دارد دست به حملات پیشگیرانه زده است. حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین، افشای برخی اطلاعات در سایت‌ها و رسانه‌های منتسب به این نهاد نظامی، پرو بال دادن مجدد به احمدی‌نژاد و نیز تلاش برای پخش فیلمی از زندگی گذشته حسن روحانی که در آن اقدامات امنیتی پیشین روحانی برجسته شده از آن جمله است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*