خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز چهارشنبه / امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز چهارشنبه / امیر خسروجردی

هفته ششم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا با ناکامی نمایندگان ایران آغازشد.

varzeshi2344

بازی های این هفته عصر دیروز با برگزاری دیدارهای گروه های مختلف پیگیری شد که طی آن درگروه سه، تراکتورسازی تبریز درمصاف با مهمانش لخویا قطر یک به صفر مغلوب شد و با این شکست و کسب پنج امتیاز درقعرجدول رده بندی این گروه قرارگرفت و از دوررقابت ها کنار رفت.
دردیگر بازی گروه سه نیز، دوتیم العین امارات و الاتحاد عربستان که به مرحله بعد صعود کرده بودند به تساوی ۱-۱ دست یافتند.
درگروه چهار، سپاهان اصفهان که با هفت امتیاز دررده دوم جدول رده بندی جای داشت درریاض عربستان با یک گل مغلوب میزبانش الهلال این کشور شد و با این نتیجه ازصعود به مرحله بعد بازماند.


دردیگر بازی این گروه نیز السد قطر ۲-۱ الاهلی امارات را شکست داد.
از این گروه دوتیم الهلال عربستان و السد قطر راهی دور بعد شدند.
درادامه بازی های این هفته عصر امروز درگروه دوم، فولاد خوزستان که با ۱۱ امتیاز درصدر قراردارد و صعودش به مرحله بعد قطعی شده درعربستان به مصاف میزبانش الفتح این کشور می رود که درصورت کسب یک تساوی نیز به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی خواهد شد.
درگروه یک نیز، استقلال تهران که از صعود به مرحله بعد بازمانده دردیداری تشریفاتی میزبان الریان قطر است.از این گروه دوتیم الشباب عربستان و الجزیره امارات به دور بعد صعود کردند.

تیم ملی ایران درنخستین دیدار تدارکاتی دراردوی آفریقای جنوبی به پیروزی رسید.
تیم ملی فوتبال ایران که اردوی تدارکاتی خود را درژوهانسبورگ آفریقاجنوبی برپا کرده دیروزدرنخستین دیدار دوستانه مقابل تیم موروکا سوآلوز از تیم های حاضر درلیگ برتر این کشور رفت و موفق شد حریف خود را ۵به صفر مغلوب کند.
پیام صادقیان، رضا نوروزی، محمدرضا خلعتبری، کریم انصاریفرد (۲ گل) گل های ایران را دراین مسابقه به ثمر رساندند.
تیم فوتبال موروکا سوآلوز جزو قدیمی‌ترین باشگاه‌های آفریقای جنوبی به حساب می‌آید. موروکا ملقب به پرستوها در سال ۱۹۴۷ بنیان گذاشته شد و اکنون از عمر آنها ۶۷ سال می‌گذرد. هدایت این تیم را یک مربی پرتغالی به نام “زکا مارکز” بر عهده دارد. وی از سال ۲۰۱۲ و پس از اینکه “گوردون ایگه‌سوند” سرمربی آفریقای جنوبی شد هدایت موروکا سوآلوز را بر عهده گرفت. این تیم در حال حاضر هم در بین ۱۶ تیم لیگ آفریقا، در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

کفاشیان:باصحبت های امروز وزیر ورزش نمی توانیم کی روش را نگه داریم
رئیس فدراسیون فوتبال بعد از جلسه دیروزروسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش گفت: در این جلسه در مورد کاهش هزینه‌ها صحبت شد و اینکه نباید تعهدات مالی ایجاد کنید. با این شرایط فکر نکنم بتوانیم کی‌روش را نگه داریم و باید به فکر یک مربی ارزان‌تر باشیم.
وی افزود: طبق مذاکراتی که با کی‌روش داشتیم این مربی درخواستی بین ۴.۵ تا ۵ میلیون دلار دارد که با توجه به صحبت‌های امروز این رقم در توان فدراسیون فوتبال نیست. کی‌روش در گذشته یک میلیون دلار دستمزد داشت و دستیاران او هم ۱.۵ میلیون دلار می‌گرفتند اما اکنون دستمزد کی‌روش ۲ میلیون یورو در حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار تنها برای خود او خواهد بود. اگر وزارت ورزش به ما کمک کند و یا کی‌روش بپذیرد که تمامی دستیارانش ایرانی باشند آنگاه شاید بتوانیم قرارداد او را تمدید کنیم.
کفاشیان تصریح کرد: با این حال در جلسه امروز بر اینکه تعهد ایجاد نکنید تاکید شد و ما هم نمی‌خواهیم مانند برخی باشگاه‌ها تعهداتی ایجاد کنیم که بعد آمار و ارقام آن اعلام شود.

رویانیان:خادم مدیرفانتزی است و از مدیریت چیزی نمی داند.
محمد رویانیان مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه امیررضا خادم در برنامه دوشنبه شب ۹۰ اعلام کرد ۵۰ میلیارد از ۷۰ میلیارد بدهی باشگاه پرسپولیس مربوط به دوران حضور او است عنوان کرد: خادم دروغ بزرگی گفت و برنامه ۹۰ هم نشان داد که پهلوانی مُرده است. عادل فردوسی‌پور نیز کینه‌های گذشته خود را در این برنامه نشان داد و کینه‌های او شب گذشته سر باز کرد.
وی ادامه داد: آن چیزی که مسلم است این است که اعداد و ارقام غیرواقعی اعلام شد که من آن را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری خواهم کرد. چیزی جز تأسف برای رسانه ملی ندارم که فردی که در برنامه حضور ندارد را می‌کوبند و هرچه می‌خواهند می‌گویند.
رویانیان در مورد اینکه خادم اعلام کرده یکبار از او پرسیده چرا حساب بانکی باز نمی‌کند، اظهار داشت: این هم دروغ بود. خادم در یک برنامه تلویزیونی این حرف را زد اما من با او کاری ندارم چرا که خادم را در حدی نمی‌دانم که بخواهم با او مذاکره کنم. یکبار با او صحبت کردم و متوجه شدم چیزی نمی‌داند و یک مدیر فانتزی است.
وی اضافه کرد: ای کاش خادم در همان کشتی می‌ماند و وارد سیاست نمی‌شد. او چیزی از مدیریت نمی‌داند و لزومی ندارد پاسخ اظهارات دروغ او را بدهم و او باید در دادگاه پاسخگو باشد.

دیوید مویس از سرمربیگری منچستر یونایتد برکنار شد.
سران باشگاه منچستر یونایتد سرانجام پس از کسب نتایج ضعیف این تیم درطول فصل جاری لیگ برتر، دیوید مویس اسکاتلندی را پس از ۱۰ ماه که هدایت شیاطین سرخ را برعهده داشت از سمت خود اخراج و رایان گیگز بازیکن این تیم را به سمت سرمربی موقت منچستر معرفی کردند.
این باشگاه در بیانیه رسمی خود آورده است منچستر یونایتد از تلاش‌های فراوان و صادقانه مویس قدردانی می‌کند.
باشگاه منچستر یونایتد هنوز جایگزین مویس را انتخاب نکرده است. کارلوس کی‌روش،یورگن کلوپ و لوئیس فان خال جدی‌ترین گزینه‌های جایگزینی مویس هستند که در این میان شانس فان خال و کی‌روش بیشتر است. البته نام سرآلکس فرگوسن و دیگو سیمئونه هم در میان گزینه‌های جانشینی مویس به چشم می‌آید. از انگلیس خبر می‌رسد که سرمربی شیاطین سرخ بعد از جام جهانی انتخاب می‌شود و فعلا هدایت موقت این تیم به رایان گیگز و نیکی بات داده می‌شود.
منچستر یونایتد در این فصل نتایج کابوس واری با دیوید مویس گرفت. شاگردان مویس با ۵۷ امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار دارند و پس از ۱۹ سال نمی‌توانند در لیگ قهرمانان اروپا حضور یابند. منچستریونایتد از ۳۴ بازی که در فصل جاری لیگ جزیره انجام داده است یازده شکست ، شش تساوی و تنها ۱۷ پیروزی را به دست آورده است که این بدترین نتایج تاریخ شیاطین سرخ به شمار می‌آید.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*